Áčko roste a osamostatňuje se

19. prosince 1980 se otevřel úsek II. A do stanice Želivského, takže se na metro připojily celé Vinohrady. Pětivozových souprav se Áčko dočkalo v roce 1982, vlastního depa v roce 1985. Hostivařské depo zajistilo nezávislost linky A na depu kačerovském a odpadla nutnost používat manipulační spojku u stanice Muzeum. Roku 1985 také v celém metru zmizely turnikety, především kvůli komplikacím s předplatnými kupony.

Typickým konstrukčním řešením nejstarších stanic tratě A jsou trojlodní ražené stanice s barevnými hliníkovými obklady „Krásno“ a bohatým osvětlením.

Stanice Depo Hostivař vznikla přestavbou bývalé haly mytí a čištění. Zprovozněna byla v roce 2006. Domovské depo tratě A Hostivař je v provozu od roku 1985 a do zprovoznění depa Zličín (1994) obsluhovalo i trať C.

Rozlehlý halový podchod u dolního vestibulu stanice metra Můstek.

Zatím posledním prodloužením tratě A byl úsek V. A Dejvická – Nemocnice Motol, zprovozněný v roce 2015.

Architektura nejstarších stanic

Stanice Můstek v původním uspořádání bez přestupních schodišť na trať B a výtahu pro cestující.

Elegantní střední loď stanice Hradčanská nedlouho po zahájení provozu.

Torzo středověkého můstku přes hradební příkop objevené při výstavbě tratě I. A a dodatečně zakomponované do vestibulu stanice Můstek.

Sovětské eskalátory ve stanici Náměstí Míru s typickým nepřímým osvětlením.

Atrium stanice Malostranská propojené s parkem u Valdštejnské jízdárny.