Co bude dál?

Je tu něco velkého: Déčko. Dosud nejmladší linka pražského metra, Béčko, se otevíralo roku 1985. Od té doby Praha vyrostla a má mnohem větší potřeby. Déčko tak značně uleví přetížené trase C a současně se stane výkladní skříní nejnovějších technologií i kvalitní architektury a designu.

Výstavba úseku Pankrác – Olbrachtova začala 21. dubna 2022, předpokládá se dokončení v roce 2029. Probíhá soutěž na výběr zhotovitele úseku Olbrachtova – Nové Dvory, předpoklad dokončení je 2030. Pro úsek Pankrác – Náměstí Míru se připravuje projektová dokumentace pro stavební povolení. Síť pražského metra v dlouhodobém výhledu je předmětem návrhu Metropolitního plánu, který byl veřejně projednáván v r. 2022.

Výstavba iniciačního úseku Pankrác – Olbrachtova v plném proudu.

Olbrachtova – nástupiště.

Výstavba iniciačního úseku Pankrác – Olbrachtova byla zahájena 21. dubna 2022 s předpokladem dokončení v r. 2029.

Technologie výstavby se od začátků pražského metra výrazně posunula.

Hlavní cíl projektu je zásadní zlepšení problematické situace veřejné dopravy v jižním sektoru města.

Náměstí Míru–Depo Písnice: délka trasy 10,6 km, 10 stanic.

Práce pod zemí má svoje kouzlo.

Olbrachtova – vestibul.

Nemocnice Krč – nástupiště. Stěny mezi nástupištěm a kolejí zvýší bezpečnost pro cestující.

Vlaky s plně automatizovaným provozem bez strojvůdce (driverless) přinesou vyšší provozní spolehlivost a výrazně vyšší schopnost operativního přizpůsobení provozu přepravní poptávce. Přitom i něco ušetří na provozních nákladech.