Áčko bylo druhé

První úsek linky A se otevřel 12. srpna 1978, čtyři roky po Céčku. Pražané ve stanici Muzeum získali první přestupní bod metra. Áčko mělo při otevření 4,7 km a sedm stanic, všechny kromě konečné Leninovy (nyní Dejvické) hluboko založené ražené. V celé pražské městské dopravě platil nepřestupný tarif, ale na Muzeu se jako na jediném místě ve městě mohlo přestupovat bezplatně.

Důlní dráha v raženém tunelu tratě A. Litinové ostění bylo používáno na nejstarších ražených úsecích metra.

Výstavba vestibulu stanice Staroměstská v mimořádně stísněných prostorových podmínkách Kaprovy ulice.

Nový vlakový dispečink metra v budově Centrálního dispečinku v ulici Na Bojišti v roce 1984.

Vestibul stanice Strašnická, zprovozněný v roce 1987. Stanice Strašnická byla první, která byla zprovozněna na původně manipulační spojce do depa Hostivař, provozované od roku 1985. Druhou stanicí na této spojce byla Skalka.

Prostorový výkres řešení budoucí přestupní stanice tratí A a B Můstek s tehdy ještě uvažovaným automobilovým provozem v ulicích Na Příkopě a 28. října.

Dobový leták s prvními dvěma linkami Jak správně používat metro.

Novinkou tratě A bylo tzv. stanoviště provozního ošetření ve stanici Leninova, umožňující provádět základní údržbu vozidel mimo depo. Podobná stanoviště fungovala i ve stanicích Kosmonautů, Smíchovské nádraží a Černý Most.