Úsek linky II. B Florenc – Českomoravská se otevřel až po sametové revoluci, 22. listopadu 1990. Rok po poté začala stavba směrem na Hloubětín; na druhém konci linky se pokračovalo směrem na Zličín. Tam se nachází třetí depo metra, které mělo původně stát v Jinonicích. Stavba narazila na problémy s financemi, ale zakonzervovat ji by bylo náročnější než dokončit. Oproti plánu z roku 1987 se tak zpozdila jen o rok. Otevírala se 11. listopadu 1994.
Béčko jen tak tak
Nejmladší depo pražského metra Zličín bylo v první etapě zprovozněno v roce 1994 a od této doby obsluhuje v základním stavu každé depo vždy jen jednu trať metra. V pozdějších letech byly dostavěny další remízovací haly a depo pro speciální vozidla. Stejně jako ostatní depa disponuje i Zličín zkušební tratí, z níž původně pokračovala vlečka do žst. Praha-Zličín a dále zde bylo kolejové napojení na výrobní areál ČKD Tatra, resp. později Siemens, odkud byly přepravovány zejména nové vozy M1.
Model tzv. pražského typu trojlodní ražené stanice pro přestupní stanici Můstek. Na trati I. B se konstrukční i architektonické řešení stanic již značně odchýlilo od původních vzorů použitých na tratích I. A a II. A.