Před více než 50 lety se začínalo v pracovních pláštích u rýsovacího prkna, s trubičkovými pery a logaritmickými pravítky. Nejdřív vymyslet a nakreslit, až potom stavět. Projektanti museli začít dříve, pak přišli na řadu stavitelé.
Na počátku bylo prkno, na konci je metro
Revolucí v projektování pražského metra byl příchod počítačů. Možnost upravit již hotový návrh bez gumování byla asi ta nejviditelnější změna navenek. Důležitý přínos se ale skrývá ve zrychlení a zpřesnění statických výpočtů, kterých je při tomto typu podzemní stavby potřeba značné množství. Výkon grafických karet, které výpočty reálně provádějí, by záviděl nejeden gamer.
Papír je stále třeba
I když se vytvoří 3D model stanice metra (zde Libuš na trase D) stále ještě je nutné převést výstupy do klasických tištěných výkresů.
A budoucnost: projektantka se s použitím 3D brýlí „prochází“ rozpracovaným modelem – návrhem stanice metra.