Metro jako veřejná stavba vždy odráželo dobu. Nad starými trendy, zachycenými na dobových fotografiích, můžeme nostalgicky povzdychnout a zavzpomínat. Nebo se jim můžeme zasmát. Takové tehdy byly časy a takoví jsme byli my. Otázkou ovšem je, jak budeme my i metro za padesát let vypadat na fotkách z dneška?
Takoví jsme byli
Stanice Muzeum na trati C patřila od počátku provozu metra k nejvytíženějším. V prvních letech ještě nebyla přestupní stanicí metra, ale existovaly zde silné přestupní vazby na tramvajovou dopravu na Václavském náměstí. Pro třívozové vlaky byla část nástupiště ohrazena mobilními zábranami.
V roce 1977 zažívali cestující i provozní pracovníci na Muzeu nevšední akci usazování eskalátorů do prostorů budoucího přestupu na trať A. Nástupiště stanice bylo zčásti omezeno záborem. S dožíváním původních technologií po roce 1990 se podobné stavební akce na metru konají častěji.
Od roku 1974 byl základním způsobem odbavení turniket na korunové mince, kterým procházeli přímo platící cestující. Cestující poměrně brzy vynalezli způsoby, jak projít turniketem bez placení, možnost pozdější kontroly neexistovala.
Čekání na spoj metra ve stanici I. P. Pavlova v roce 1984, kdy metro slavilo 10. výročí zahájení provozu. Původní ideologické názvy stanic byly v roce 1990 změněny tak, aby odpovídaly místopisným názvům, celkem bylo přejmenováno 13 stanic.
Zatěžovacími zkouškami metra byly
v období před rokem 1990 Spartakiády, masové sportovní akce na strahovském stadionu, které vyžadovaly dopravit v krátkých časových úsecích desítky tisíc lidí. Takto vypadala stanice I. P. Pavlova s přestupem na návaznou autobusovou dopravu v roce 1985.